Zrušme persony a cílové skupiny, podle Placly je to k ničemu

Placla (placené články) je systém, kde si můžete koupit článek. Asi nemá cenu představovat, či psát podrobnosti.

 

Zodpovědní pracovníci, předpokládám, jsou lidé aspoň trošku sečtělí v oboru a očekávám, že tento systém bude fungovat tak, že vám relevantně poradí. Slovem relevantně myslím, že vám doporučí to nejlepší, nejvhodnější.

Nevím, možná vše nějak špatně chápu, i proto jsem napsal tento článek. Třeba mi někdo z branže řekne, jestli to co doporučuje Placla má hlavu a patu. Nemám patent na rozum a rád si nechám poradit.

Ale od začátku.

Rozhodli jsme se na Placle propagovat tento web (primárně prodejce použitého nábytku z Holandska). Cílem bylo získat především kvalitní návštěvnost. Chtěli jsme tedy článek umístit na blog, web, kde se píše pro naši cílovou skupinu.  I když to možná vypadá zvláštně, nejsme web pro všechny, snažíme se oslovit především užší cílovou skupinu. Vlastně máme hlavní cílovky dvě. Ekonomicky slabší rodina s dětmi cca 5 let, která zařizuje pronajatý byt nebo starší dům na vesnici. Ti hledají levné moderní sedačky, ložnice atd. Druhá je manželský pár ekonomicky dobře zabezpečený, už bez dětí, věkově 50-60 let. Ti hledají kvalitní i dražší nábytek na zařízení nové nebo renovované chalupy pro útěk z města. Těm jde o dubový nábytek. Nu a naším cílem bylo najít web, kam naše cílovka chodí. Nechtěli jsme klasický SEO článek plný odkazů, ale opravdu kvalitu a pokud možno i návštěvnost s konverzemi. Troufalé?

Takže hurá na VIP poptávku.

VIP nabídka byla subjektivně celkem zajímavá, až na dva weby, které tam (aspoň podle mne) neměly co dělat.

1.jaktak.cz. Určitě kvalitní web, ale v kolonce návštěvnost byla uvedena hodnota 450 UIP/měsíc. Návštěvnost nevyhovovala zadání, proto jsem web zablokoval.

2.luxurymag.cz. Když jsem tento web otevřel, chvíli jsem na něho nevěřícně koukal. Chci zdůraznit, že Holland neprodává luxusní starožitnosti, primárně jde o starší nábytek, prostě bazar. Ano, snažíme se vozit zánovní kousky, ale všechen nábytek je použitý, second hand. Jak by se článek o takovém nábytku vyjímal mezi luxusními značkami jako Diesel, Pandora, H&M,… Podle mého, možná naivního názoru, velmi špatně. Tohle není naše cílovka. Ten kdo kupuje toto zboží nebude kupovat nábytek z bazaru.

Takže i tento web jsem zablokoval, musím se přiznat, že po počátečním nadšení jsem z VIP nabídky byl naštvaný, proč mi posílají takové stupidní weby?

Po cca jednom dni od blokace mi přišel e-mail od Placly. Kdyby nepřišel, článek by nikdy nevznikl. V e-mailu se mě ptali, jestli nejde o omyl, jestli místo blokace nemělo dojít ke schválení webu. Na rovinu jsem naspal že ne a že tyto weby ve VIP poptávce nemají co dělat. Chyba. Byl jsem poučen o cílovce, kterou nikdy nikdo neviděl, o tom, že se neptáme, že nevíme, že přece 450 UIP je nesmysl pro tak kvalitní web… Ano, 450 byla chyba, mělo tam být pár nul navíc, to se vysvětlilo, ale u luxurymag.cz jsem byl proškolen, proč je tento web pro mne vhodný. Prý se mám poradit, když nevím…

Cituji:

“Dobrý den, cílová skupina se skloňuje ve všech pádech, ale přijít k vám do prodejny ji ještě nikdo nikdy neviděl. Je to všude stejné. Ve vašem případě: Můj táta (60) by pro vás mohl být ideálním zákazníkem, ale má kompletně vybavený bývalý statek v rustikálním stylu nábytkem z IKEA. Na bazarový nábytek by nesáhl. Ovšem nad sedačkou hodiny jako tyto (z bazaru) http://www.nabytek-holandsky.eu/hodiny-rustikalni-348/ a tento lustr http://www.nabytek-holandsky.eu/lustr-rustikalni-326/ Udělal by vám tržbu jen pár tisíc.Moje partnerka (27) zase sleduje módu na webech jako ZOOT, navštěvuje značkové obchody s módou a sleduje nejnovější módní trendy, ale zahlédnout na některém módním webu Váš rustikální nábytek, ruce by Vám utrhala a utratila by u vás první poslední. Takže jí raději vaše stránky neukážu, abych nepřišel na buben. Takže proto i ta luxusní móda, s kterou váš rustikální nábytek souvisí, ač se vám to třeba nemusí zdát.”

No a já se ptám, opravdu si myslíte, že pan Bartoš, alias Placla, mně nabídli relevantní web?

Podle mne ne, článek na webu luxurymag.cz by byly vyhozené peníze. Za VIP poptávku se platí dost peněz a článek by měl být na opravdu relevantním webu.

Třeba mě nějaký odborník na persony a cílovky přesvědčí o opaku, ale já si už na Placlu dám větší pozor, s touto VIP nabídkou jsem byl nespokojen.

Váš názor?

Pokračování článku zde.

Autor: Ladislav Dvořák | úterý 15.9.2015 18:01 | karma článku: 5,44 | přečteno: 305x
  • Další články autora

Ladislav Dvořák

Na Ukrajině chceme mír!

8.11.2023 v 15:18 | Karma: 22,31

Ladislav Dvořák

Pochopit Putina

8.3.2022 v 20:51 | Karma: 28,15

Ladislav Dvořák

Spása jménem ivermektin?

13.3.2021 v 9:24 | Karma: 13,95

Ladislav Dvořák

Koronavirus a rybízek z MonteBu

22.3.2020 v 13:48 | Karma: 13,21

Ladislav Dvořák

Trump, Írán a načechrané ego

22.6.2019 v 18:58 | Karma: 16,77
  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1200x
„Když prohrajete, nezapomeňte na tu lekci.“
 

Zde pracuji: https://www.autopujcovnavpraze.cz/

 

 

Seznam rubrik